Müfredat ve Eğitim Yöntemleri
Topluma dayalı eğitim; öğrencilerimizin toplumun sağlık önceliklerini anlayabilen, kavrayabilen ve buna göre hizmet edebilen hekimler olmasına yönelik eğitim faaliyetlerini kapsamaktadır.
Tıbbın bilimsel yönünü temsil eden araştırma eğitimi ise öğrencilerimize hem bilimsel okur yazarlık, bilimsel verileri değerlendirme hem de araştırma metodlarını çalışmalarında uygulama becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.
Programımızın çatısına yayılan etik ve profesyonelizm başlığı altında iletişim becerilerinden, toplumda hekimlik faaliyetlerinin yürütülmesine, etik değerlerin içselleştirilmesine kadar öğrencilerimizin pek çok beceri kazanmasına yönelik faaliyetler öğretilmektedir.
Fakültemizin eğitim programı, başlıca dört programdan meydana gelen organ sistemlerine dayalı yatay ve dikey entegre eğitim sistemidir. Bu programlar şunlardır:
1 – Profesyonelizm ve Etik
2 – Sistem Blokları
Musc: Kas sistemi
GI: Gastroinstestinal sistem
CRVS: Kardiovasküler ve solunum sistemi
Uro-genital: Ürogenital sistem
Peds: Pediatri
Brain-Beh: Beyin ve davranış bilimleri
Medi: Temel tıp bilimleri
3 – Araştırma Programı
4 – Topluma Dayalı Program
EĞİTİM YÖNTEMLERİ
Eğitim programımız hem eğitici hem de öğrenci merkezli eğitim yöntemlerini içermektedir.
Fakültemizde uygulanan eğitim yöntemleri:
- Teorik dersler
- Laboratuvar uygulamaları
- Paneller
- Vaka temelli öğrenme (CBL-Case Based Learning)
- Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ)
- Ters çevrilmiş sınıf (Flipped classroom)
- Hasta Başı Uygulamaları
- Klinik Beceri Eğitimi Uygulamaları
- Poliklinik, servis ve ameliyat uygulamalarına katılım
- Bağımsız Öğrenme
- Makale saatleri
- Araştırma Projesi Uygulamaları
- Saha gezileri
- Ödev
- Refleksiyon Oturumları
- Film izleme ve tartışma saatleri